tiistai 11. helmikuuta 2014

Lahjoja äidille ja vauvalle

Hyvä ystäväni synnytti pari viikkoa sitten pienen tytön. Pääsen tällä viikolla moikkaamaan heitä ja tietenkin vien mukanani lahjoja. Ensimmäistä kertaa olen se vanha konkari, joka pystyy tarvittaessa antamaan vinkkejä pienen vauvan hoitamiseen. Jännää, täytyy toivoa, että todellakin odotan siihen asti, että vinkkejä kysytään... Mikäänhän ei ole niin tylsää ja ärsyttävää, kuin jatkuvat neuvot siitä, kuinka lasta pitäisi hoitaa ja hokea päälle "no sitten näet", "odotas, kun tulet siihen ja siihen vaiheeseen" jne.


Lahjapussukassani on jotain sekä tytölle että äidille. Tilasin Pingalelta muutaman parin kestosuojia rintaliiveihin, koska olin nähnyt niitä hänen blogissaan. (Samalla tilasin häneltä itselleni älyttömän kätsyn pussipussin hedelmäpusseille, niitä kun pyörii meillä nurkissa valtavasti, niissä säilötään avattuja kissinruokatölkkejä jääkaapissa).

Mintunvihreän, luomupuuvillaisen, 56 senttisen kissibodyn ostin jo ennen joulua Kampin Name It Pop up -kaupasta.

Weledan peppuvoide (Calendula Nappy Change Cream) oli ihan ehdoton ostos, sillä olen itse käyttänyt sitä tyttärelläni ihan alusta lähtien. Ihan huippukamaa herkälle vaippaiholle. Voide ei kuivata, niin kuin tavalliset sinkkivoiteet, ja ihon punoitus katoaa yleensä jo parin käyttökerran jälkeen. Tuoksu on miellyttävä eikä hintakaan ole paha. Olen myös käyttänyt saman sarjan kasvovoidetta lapsen ihonhoidossa ihan koko vartalolle, kasvovoide kun on paksumpaa kuin sarjan vartalovoide. Lisäksi olen käyttänyt Calendula ulkoiluvoidetta kovilla pakkasilla ja/tai tuulisella säällä, olkoonkin, että ulkoiluvoiteita ei kaiketi nykypäivänä suositella käytettäväksi. Olen käytännössä huomannut, että lapsen posket eivät kuivu ja punoita Calendula ulkoiluvoidetta käyttämällä, joten suositukset jätän omaan arvoonsa.

Ai niin, tässä vielä pussipussi:

2 kommenttia:

  1. Toivottavasti liivinsuojat ovat olleet mieluisat ja päässeet käyttöön!

    VastaaPoista